Ouderportaal

Ouderportaal

Bij de Kinderkoepel maken we gebruik van een ouderportaal. Het ouderportaal is te benaderen via een smartphone, tablet, laptop of PC. Ook is er een handige app voor op je smartphone. De app is geschikt voor zowel Apple als voor Android

Via het ouderportaal kunnen ouders belangrijke zaken rondom de opvang van hun kind zelf regelen. Het wijzigen van gegevens, een kind afwezig melden, een mutatie of opzegging doorgeven, een verhaal of foto bekijken of een bericht sturen naar de groep gaat allemaal via het ouderportaal.  

Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen en antwoorden over het ouderportaal verzameld. 

Waar gebruik je het ouderportaal voor?

Via het ouderportaal regel je zelf als ouder allerlei zaken rondom de opvang van je zoon of dochter. Daarnaast ontvang je van de Kinderkoepel alle belangrijke informatie die nodig is voor de opvang van je zoon of dochter via je eigen ouderportaal. 

Het ouderportaal gebruik je o.a. voor:

  • Wijzigingen of opzeggingen doorgeven
  • Je kind afmelden als hij of zij niet naar de opvang komt
  • Flexibele opvang aanvragen als je roosteropvang afneemt
  • Opvang op een studiedag aanvragen
  • Een bericht sturen naar de medewerkers van de groep
  • Facturen en jaaropgaven bekijken
  • Allerlei informatie zoals handleidingen, locatie informatie en nieuwsbrieven bekijken
Waar vind ik mijn inloggegevens?

Als klant van de Kinderkoepel wordt je account automatisch aangemaakt na inschrijving. De inloggegevens (e-mail en wachtwoord) hiervan worden via een e-mail toegestuurd. Met deze inloggegevens kun je inloggen in je persoonlijke omgeving binnen het ouderportaal.

Hoe activeer ik mijn account?

Volg onderstaande stappen om je account te activeren en in te loggen

  1. Ga naar https://kinderkoepel.jaamo.nl/.
  2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.
  3. Vul het e-mailadres waarop je dit bericht hebt ontvangen in en druk op ‘Verzenden’.
  4. Je ontvangt een e-mail waarin je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Open deze e-mail en klik op ‘Nieuwe wachtwoord instellen’.
  5. Er opent een nieuwe webpagina waar je tweemaal je nieuwe wachtwoord invult.
  6. Ga terug naar https://kinderkoepel.jaamo.nl/ en log in met je e-mailadres en je nieuwe wachtwoord.
  7. Je bent nu klaar, je kunt gebruik maken van het ouderportaal.
Is er ook een app van het ouderportaal?

Er is ook een app voor het ouderportaal van Jaamo. Dan kun je direct inloggen op je telefoon. 
De app is beschikbaar op Apple en Android smartphones. 

Klik hier om de Jaamo app voor Android te installeren.
Klik hier om de Jaamo app voor Apple te installeren. 

Let op: als je de app installeert moet je eerst onze organisatie selecteren. Tik in het veld Kinderkoepel in en klik vervolgens op Kinderkoepel uit de lijst eronder.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten

De gebruikersnaam van je account is je e-mailadres.

Ben je je wachtwoord vergeten? Druk op het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt vervolgens een e-mail waarin je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen

Je e-mailadres is ook de gebruikersnaam voor het ouderportaal. 

Wijzig je inlog e-mailadres in je profiel in het ouderportaal van Jaamo en klik op ‘opslaan’,

Log daarna uit, ga naar: https://kinderkoepel.jaamo.nl/

Vul vervolgens hier je nieuwe e-mailadres in en klik op wachtwoord vergeten. Maak vervolgens een nieuw wachtwoord aan.

Hoe stel ik meldingen in?

Je kunt in het ouderportaal ‘Meldingen’ aanzetten. Zo blijf je op de hoogte van de laatste berichten en mis je geen belangrijke informatie over de opvang.

Volg onderstaande stappen om je meldingen aan te zetten.

  1. Ga in de app in het hoofdmenu onderaan naar het tabblad ‘Account’
  2. Je ziet nu het profiel van jezelf en het profiel van jouw kind(eren)
  3. Klik op je eigen account/profiel
  4. Scrol naar beneden
  5. Onderaan de pagina kun je nu de meldingen voor nieuwe foto’s, verhaaltjes, berichten en communicatie aan- en uitzetten.
Het digitaal ondertekenen van het contract lukt niet

We hebben een paar tips voor het digitaal ondertekenen van het contract:

  • Zet de schuifjes aan anders kun je het contract niet ondertekenen.
  • Gebruik geen spaties bij het invoeren van het rekeningnummer, maar typ alles achter elkaar.
  • Kun je het contract wel inzien, maar niet ondertekenen? Dan is de andere ouder de debiteur. Om te ondertekenen moet je via het account van de debiteur inloggen.
Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?

Klik bij het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’.
Je ontvangt vervolgens een e-mail waarin je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Mijn vraag staat er niet tussen

Staat je vraag er niet tussen?

Vul het contactformulier in en we helpen je graag verder.